7 Fitrah Kekayaan Bisnes Bangsa Cina.

rahsia-bisnes-orang-cina

Mentor bisnes bangsa Cina menulis,

“Berikut adalah antara pendirian kami apabila mula berniaga. Setakat ini, ia tidak menghampakan. Resepi kekayaan ini adalah ikutan turun-temurun.”

1) Agresif berniaga. Serta tidak campur aduk urusan peribadi dan perniagaan.

2) Tidak lepaskan peluang yang muncul di hadapan mata. Jika tidak boleh buat sendiri, peluang itu akan diraikan oleh jemaah-jemaah mereka.

3) “Risk-taker”. Mereka lebih takut mengambil risiko tidak berbuat apa-apa. Lebih baik buat sedikit daripada banyak berharap dan bermimpi.

4) Mula dari akar. Tidak semestinya buat bisnes perlukan modal duit yang besar. Bisnes bangsa Cina generasi pertama biasanya bermula dari akarnya.

5) Bisnes mula kecil-kecilan. Tetapi matlamat pengakhiran bisnes itu wajib besar-besaran.

6) Duit buat duit. Duit untung bisnes bukan untuk melayan nafsu peribadi. Dalam bisnes bangsa Cina, duit untung adalah untuk buat lebih banyak duit.

Di sini pentingnya untuk mereka kenal pasti mesin-mesin duit yang berpotensi (peluang).

7) Menghargai kalendar dan jam. Di setiap kedai bisnes bangsa Cina, kita boleh perasan kalendar dan jam yang melekat di dinding.

Kedua-dua ini menandakan bahawa bangsa ini sangat disiplinkan diri terhadap masa. Setiap hari, pasti ada aktiviti untuk tingkatkan prestasi bisnes.

===========
Mahu Ramai Pelanggan? Download – Audio Strategi Pemasaran SMS Jualan 7 Angka
===========

Bagaimana seorang penulis iklan (copywriter) yang duduk di Malaysia, membantu ratusan anak-anak muridnya menghasilkan nilai jualan 7 angka.

… Hanya menerusi strategi pemasaran SMS.

Teknik yang terbukti berkali-kali untuk tingkatkan sales setiap hari.

“Dalam masa 5 tahun dari sekarang, pemasaran SMS akan membantu pemilik bisnes di seluruh dunia, untuk memberikan pulangan sebanyak bilion ringgit.”

Jawapan strategi pemasaran SMS yang berkesan ada pada laman web di bawah:

Klik sini —>> http://www.writetowealth.my/strategi-sms

PS: Audio ini khas untuk usahawan dan bakal usahawan yang percaya pada kuasa pemasaran SMS sahaja.